Своє підприємство-це, перш за все, стабільний дохід і процвітання, якщо займатися ним впритул з самого першого кроку. З кожним роком в Україні стає простіше процедура реєстрації компанії, що дозволяє навіть недосвідченому підприємцю стати більш успішним з правильно оформленим юрособою.
За місцем знаходження компанії проводиться звернення до держадміністрації до фахівця, який проводить реєстрацію юридичних осіб в ЄДРПОУ. При цьому, він зобов’язаний перевірити надані йому документи, внести всі відомості про новоспечену юрособу, оформити все в спеціальному реєстрі, контрольованому державою, і видати документ, який підтверджує зарахування компанії до списку ЄДРПОУ.
Що примітно, вся процедура реєстрації юридичних осіб обов’язково повинна відповідати нормам і вимогам українського законодавства і документи, які надаються держреєстратору, неодмінно повинні бути українською мовою.
Дуже важливо не зіпсувати реєстраційну картку, заповнивши її великими літерами. Цей документ повинен заповнюватися або від руки, але друкованими літерами, або машинописом.
Реєстратор обов’язково повинен звернути увагу на те, що в установчих документах є всі відомості, скажімо, господарського товариства, що включає в себе цей вид товариства, скільки засновників воно має, і який порядок при вирішенні питань ними використовується, та інші деталі, передбачені українським законодавством і характеризують саме цей вид товариства.
Установчих документів повинно надаватися два примірники, обов’язково прикріплювати і паспортні дані кожного із засновників, і, в разі необхідності, дані іноземної особи, що засвідчують його повноваження.
За модельним статутом, якому обов’язково повинна слідувати юрособа, засновниками його виписуються всі відомості про вид товариства, інформація про його місцезнаходження, найменування, в якій сфері воно задіяно, скільки капіталу в нього в загальному вкладено і, скільки коштів і в які терміни їх вклав кожен із засновників окремо, а також яку діяльність веде ТОВАРИСТВО сьогодні. При фіксації в держреєстрі такої особи, в реєстраційній картці повинна бути вписана посилання на типовий документ для засновників.
Варто взяти на замітку, що всі надані документи при реєстрації юридичних осіб, повинні бути або нотаріально завірені, або надаватися в оригіналі. Всі ці відомості прикріплюються до Єдиного прошитому справі, підписаному кожним з учасників: будь то засновники або ж уповноважені особи.
Зареєструвати юрособу можна в ЄДРПОУ та за допомогою оформлення реєстрації в електронному вигляді. Для цього державою передбачені правила і норми, яким новоспечене суспільство зобов’язане слідувати.
Після подачі електронної заяви Держреєстратор повинен вислати назад документ, який буде свідчити про те, що ваша заявка прийнята і знаходиться в стадії обробки.
У певних випадках, прописаних в законодавстві України, може додатково подаватися копія рішення АМКУ і Кабміну, яким знімається заборона на певні дії, здійснювані даним товариством.
Якщо ж бізнесмен реєструє своє фермерське господарство, то до загальних документів подається також і копія акта, що завіряє право користування землею і власністю на постійній основі або ж на умовах оренди.
Для юрособи, чий засновник є громадянином іншої країни, передбачені правила подачі документів з доповненнями в плані надання відомостей, що підтверджують реєстрацію в Україні реєстрацію іноземної особи, а так само його місцезнаходження, що зазначено в судовому або ж банківському реєстрі.
Сьогодні процедура реєстрації в ЄДРПОУ не обкладається держзбором і, що слід знати бізнесмену-початківцю, – Держреєстратор не має право вимагати з вас додаткових документів, щоб провести реєстрацію, а також затягувати терміни держреєстрації, які сьогодні складають не більше 3х робочих днів з моменту отримання ним документів.
Після отримання документів від юрособи з метою реєстрації в ЄДРПОУ, реєстратор повинен передати інформацію з реєстраційної картки до органів статистики, одним з яких, наприклад, є Пенсійний фонд України. В цей же момент їм подається до органу доходів і зборів копія заяви в електронному вигляді, яка свідчить про обрану юрособою систему оподаткування.Таким чином, засновник уникає зайвих бюрократичних проблем, пов’язаних з реєстрацією.
Після таких процедур, реєстратор повинен надати уповноваженій особі або ж самому засновнику один примірник документів, що підтверджують дійсне проведення держреєстрації з випискою з ЄДРПОУ.
Ще в 2014 році українське законодавство закріпило за суб’єктом господарювання право володіння печаткою. Тому додатковий збір документів, що дозволяють мати печатку, вже не потрібен. Крім того, змістовна частина друку сьогодні не має особливих вимог, що спрощує її виготовлення.
Щоб юрособа могла почати повноцінно функціонувати, їй необхідно відкрити рахунок у банку. Для цього банк просить надати кілька документів: паспорт і документ, що підтверджує повноваження особи, що подає; копію установчого акта; копію виписки з ЄДР; заяву, підписану уповноваженою особою, про відкриття поточного рахунку; картку, засвідчену у нотаріуса; фізособи надають ще й документи, що підтверджують обрану схему оподаткування.
У разі необхідності відкриття рахунку для формування пайового капіталу і т.д. до перерахованих документів додаються: копія Договору про створення товариства, завірена у нотаріуса і документ, що підтверджує прийняте всіма засновниками рішення про довіру особі відкриття і розпорядження рахунком.
Нагадаємо, що розмір суми робіт, зафіксованих в установчих документах організації, що пройшла державну реєстрацію, законодавчо не встановлена, а значить межі для неї не існує.