Що слід зробити, щоб здійснити закриття НП в Україні?

Юридичний та фінансовий консалтинг > Статті > Закриття НП в Україні. Що слід зробити, щоб здійснити закриття НП в Україні?
Прометей Консалтинг

Закриття НП в Україні.

Згідно з основним регулятором, на який орієнтуються всі при закритті ФОП 2017, для здійснення процедури необхідно надати спеціальній особі, тобто держреєстратору, певного роду документи.

Закон України, що стосується юр осіб і тому подібних громадських формувань, які зареєстровані державою, передбачає для ліквідації ПП, перш за все, подачу заяви про намір припинити підприємницьку діяльність. Разом з цією заявою подається державний документ, який засвідчує особу і громадянство людини (варто зазначити, що в цьому випадку, потрібен оригінал документа). У разі необхідності, подається і нотаріальна довіреність.

Після передачі документів, уповноважений реєструвати запити в держсистемі людина повинна видати вам спеціальний опис, яка буде свідчити про те, що процес запущений.

Зауважимо, що звичні нам виписки, які раніше свідчили про держреєстрацію припинення підприємницької діяльності ПП, сьогодні не видаються, не дивлячись на те, що в бланку заяви на закриття ФОП 2017 можливість отримання її надана.

Сьогодні на руках у підприємця, після подачі такого роду заяви, залишається тільки опис про прийняття документів особою, яка здійснює державну реєстрацію. На цьому весь процес закриття НС в Україні завершується і триває він не більше одного дня.

Ще зовсім недавно, щоб здійснити закриття ПП Одеса ваше місто або який-небудь інший, знадобилося б мінімум кілька місяців, так як потрібно було в особистому порядку подавати держреєстратору довідки, які б підтверджували відсутність заборгованості підприємства перед фондом, який здійснює виплату пенсій і податковою службою. Подача такого роду документа здійснювалася через кілька місяців після того, як оголошення буде опубліковано.
Щодо теми проведення перевірок контролюючим органом, таким як податкова служба, то зміни в цьому аспекті відсутні. Податкова, як і раніше, має право проводити позапланові перевірки декларацій на правильність їх заповнення. Але це тільки після того, як ФОПом подається держреєстратору певний документ, який свідчить про те, що особа більше не займається підприємницькою діяльністю.

Старі і нові порядки при закритті ПП відрізняються лише відсутністю сьогодні у підприємця головного болю від періодичного відвідування інспектора і очікування від нього видачі необхідних довідок. Від подав на закриття НП в Україні сьогодні потрібно лише своєчасне реагування на певного роду запити з боку Інспектора. Але, щоб не отримати неприємних сюрпризів під час всієї процедури, слід заздалегідь перевірити в податковій службі правильність всіх платежів і звітів по ним.

Зміни до законодавства з питання закриття ПП були внесені після осмислення самої суті фізичної особи підприємця, який не може зникнути безслідно, як юридична особа, так чи інакше залишається особа, просто без приставки «підприємець». Але це не знімається з нього відповідальність, покладену під час ведення діяльності підприємницького характеру.

Раніше використовувався метод закриття ПП з більш витратними рухами тіла. “Самоліквідація” полягала в декількох етапах:

Перш за все, подавалося відразу кілька документів держреєстратору: паспорт або ж довіреність, звичайно ж оригінали, і заява про намір «самоліквідуватися». Після чого повинен пройти період очікування, поки опублікується оголошення для пошуку кредиторів.

Доказом включення документів у процес було надання держреєстратором спеціального опису.
Наступний крок полягав в зборі довідок, що дозволяють підтвердити виключення висять на підприємстві заборгованостей. Такого роду довідки повинні були збиратися протягом трьох днів, після подачі заяви держреєстратору.

Для цього до фіскальної служби надавалися: заява про ліквідацію ПП певного зразка та оригінали документів, які повинні в обов’язковому порядку бути повернуті до податкової.

Збираються і фінансові документи з банку, а так само ті, які стосуються господарських операцій. Податкова має право після проводити екстрені та незаплановані перевірки, які не повинні затягуватися довше одного місяця, і тільки після всього цього підприємець отримував від неї довідку певної форми, яка повинна була потрапити в руки держреєстратору. Термін дії даної довідки був обмежений.

Варто згадати і довідку з Пенсійного фонду, без якої податкова служба не видасть свого висновку, який повинен передаватися в результаті держреєстратору. Сьогодні порядок, ДО РЕЧІ, передбачає окрему подачу заяви до Пенсійного фонду, в разі, якщо він не отримував звітів до 2011 року.

Тільки отримавши всі ці довідки, Держреєстратор міг видати ФОПу документ, що повідомляє про ліквідацію його, як підприємця.

Консультація

Замовити послугу